نوشته شده توسط : علی پور


Styrofoam is a plastic/petroleum product, so it starts off as a plastic pellet (although I couldn't find out how these plastic pellets are made). About 1 millimeter big and it is put through a heating and cooling process. Manufacturers heat the pellets and they expand to about 40 or 50 times its original size. They expand the pellets to whatever sizes they need and then mold and cut it into whatever product they require.


I found a really cool video you can watch to see how styrofoam is made if you **CLICK HERE**

Third question:
Why is it bad?
This is the MEAT part of today's web log.  :D

Styrofoam products, whenever it is exposed to any type of heat it lets off a fume that contains a type of neurotoxin. (For those who don't know, neurotoxins damage the nervous system of the body)
Whenever you put a styrofoam plate or bowl into the microwave, or when you pour hot coffee or tea into a styrofoam cup, this poison will seep into your food and you ingest it.

I love Cup Noodles.... But.... The styrofoam...

 

I LOVE plate lunches! But... The styrofoam...

 This fume that is let off from the styrofoam when it is exposed to heat can affect your breathing, your respiratory system, it harms parts of your eye, is an eye irritant and if you're exposed to it for long periods of time it can cause asthma, kidney problems and even cancer.

It's bad for the environment.
As I've said before, styrofoam is a type of plastic so it's a petroleum product meaning it is made from oil.
Styrofoam is made to be a "disposable" product, so you use it once and "throw" it away.
Oil is not a renewable resource so it wastes our oil resources. It's not a sustainable product and you waste your money whenever you buy styrofoam cups, bowls, plates and ice chests.

Whatever you throw away DOES end up in the ocean and Styrofoam is a HUGE player in the marine debris problem.
Styrofoam is plastic. Plastic, whenever exposed to the Sun's UV rays, goes through a process called photodegradation.

Plastic does NOT biodegrade. It photodegrades.
(My video logs on Photodegradation can be found if you *CLICK HERE*
 or if you **CLICK HERE** )

So plastic breaks into smaller and smaller and smaller pieces and it just keeps getting smaller to the point where it can even turn into a powder. (Yes, a plastic powder).

Like I said earlier, styrofoam is a major player in marine debris.
Because plastic breaks down into tiny bits, animals in the food chain mistake these plastic bits as a food source.
Animals down in the food chain WILL ingest this plastic thinking it is food. As animals higher in the food chain eat the smaller animals that ate the plastic, they too ingest the plastic.

People, like myself, who love eating fish have most likely eaten plastic at some point in our lives.
The plastic pollution problem is so abundant at this point, that there's no way you have NOT eaten plastic.
Fish, turtles, birds, sharks, whales and different kinds of plankton have ingested plastic in many different forms. Whether it be plastic bags, plastic bits, nurdles, plastic pellets, bottle caps etc. 

 
Sea bird died from eating plastic products  
Fish caught shown to have plastic in its belly  
A sea turtle pooping out a plastic bag  

(I even found footage of a whale that died from eating plastic bags... It can be viewed if you *CLICK HERE* )

Since styrofoam is virtually weightless, it can easily float across the land and ocean, getting into every major water way and landing onto every coastline, adding more to the pollution problem.


I wrote a web log 2 years back about how after big rains, South Kihei gets a bombardment of trash.
(You can read it by *Clicking Here* )

I took this picture on Lipoa St. 2 years ago. This is one of the flooded storm drains outside of what is now Times Supermarket

From what I've discovered, styrofoam is NOT recyclable if it is "contaminated" with food.
If I were to put coffee in a styrofoam cup, I would not be able to recycle that cup because it has been "contaminated".
یونولیت
Also, remember what I said earlier, about plastic and styrofoam photodegrading?
There are styrofoam bits floating out in the ocean because of pollution. Now think about it:
While the styrofoam is being photodegraded by the Sun (a heat source) it is also emitting that neurotoxin I mentioned earlier.
So, not only is it adding to the pollution problem it is also poisoning the land and waters.

This leads up to my last question: What can you do to help?

The biggest thing you can do right now to help is TO NOT BY THE PRODUCT AT ALL.
Just simply, DO NOT buy it.
YOU as the consumer can choose not to buy. 

You can also buy re-usable products such as Jamba Juice mugs or Starbucks cups



:: برچسب‌ها: یونولیت ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

خبری که روز قبلی در سایت معماری نیوز با قضیه "ممنوعیت به کار گیری از سیستم گرمایش از کف" درج شد، واکنش‎های اکثری را در پی داشت که حکایت از ناراحتی‎های افرادی از ارتقا دانایی مردم دارد .

این واکنش‎ها تا به آنجا رسید که بعضا ، مدیران سایت را تهدید به تلافی نمودند . از آنجا که رسالت خبری ارزشی بالاتر از این گونه مساله داراست مدیران این وبسایت با تصمیم شورای سیاستگذاری ، در مبادرت متهورانه‎ خبری دیگر در همین مضمون را اعلام نمودند .

این خبر نشان‎دهنده ممنوعیت به کارگیری از بلوک‎های پلی‎استایرین و یونولیتی برای قالب بندی سقف‎ها هست .

بر مبنا این خبر مرکز تحقیقات و موسسه استاندارد هنوز این جور از عایق‎بندی را در ساختمان زمینه تأیید قرار نداده‎اند . به عبارتی دیگر موسسه استاندارد ‏و پژوهش ها صنعتی ایران و هم راس تحقیقات ساختمان و تسکین دهنده به دلایلی که بیش از هر چیز به لحاظ می‎رسد قابل اشتعال بودن این بلوک‎های یونولیتی و هم مواد مضر شیمیایی به فعالیت رفته در آن می باشد هیچ‎گونه استانداردی را برای این فرآورده توصیف نکرده میباشد .

و این در حالی هست که جنس فوق به راحتی در سراسر مملکت خرید و فروش گردیده و شرکت‎های بسیاری با تبلیغات بسیار مبادرت به فروش این کالا نموده و حتی در نمایشگاه های صنعت ساختمان هم حضور چشمگیری دارا‌هستند .

فروش این محصول هم مصداقی به حضور مافیای صنعتی در حوزه ساختمان مرز و بوم دارد و گشوده هم پای وزارت آرامبخش و شهرسازی را به بین می‎کشد و این علامت تعجب را به ذهن متبادر می‎سازد که به چه استدلال وزارت آرامبخش و شهرسازی هیچ واکنشی در این خصوص از خویش نشان نمی‎دهد و چرا سکوتی بحث‎برانگیز اختیار کرده می باشد .

 یونولیت بسته بندی

احتمال دارد
بتوان با این ظواهر فریبی که وزارت تسکین دهنده تنها به عنوان یک اهرم سیاست‎گذار هست ، خموشی این وزارتخانه را توجیه کرد البته برای سازمان نظام مهندسی، شهرداری و دیگر دستگاه‎های نظارتی چه توجیهی می‎توان آفرید؟
چرا
سازمان نظام مهندسی در مقابل تخلفات بارز صنعت ساختمان ایران سکوتی تلخ را انتخاب کرده و به این همگی قانون‎شکنی و با جان مردم بازی کردن هیچ واکنشی نشان نمی‎دهد؟
مگر خیر این میباشد که بخشنامه مذکور به صراحت غیرمجاز بودن و ممنوع بودن این بلوک‎های سقفی را اعلام کرده، پس چرا همچنان شاهد استفاده از این عایق حرارتی هستیم . چرا مهندسان ناظر جلوی استعمال از بلوک‎های استایرین را در ساخت‎وسازها نمی‎گیرند .
احتمال دارد در پیش‌روی این کلیه لب فروبستن‎ها بتوان صرفا یک چیز را بیان کرد : واقعاً پول مهمتر می‌باشد یا این که شرافت حرفه‎ای؟
از اداره نظام مهندسی بگذریم، چرا شهرداری به عنوان مهم‌ترین اجرا کننده چک بر ساخت‎وسازها جلوی این قبیل محصول ها خطرآفرین را نمی‎گیرد .

مگر نه این هست که شهرداری‎ها برای صدور پایان‎کار باید ابتدا از سلامت ساختمان مطمئن باشد، پس چرا ناظرین شهرداری به رغم مشاهده این بلوک‎ها در سقف منازل گشوده هم به سازندگان پایان کار را می‎دهند و امر توقف ایجاد را صادر نمی‎نمایند .

و یک چرای بزرگ‎تر که به نوعی تمامی مسئولین و دستگاه‎های ذی‎ربط صنعت ساختمان را در بر می‎گیرد و آن جای خالی یک چک کارکشته و اهرم‎های نظارتی در صنعت ساختمان کشور‌ایران می‌باشد که تأکیدی به حضور پوشالی دستگاه‎های کنونی نظارتی این حوزه از صنعت می باشد .



:: برچسب‌ها: یونولیت بسته بندی ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

عایق کاری نقش مضاعف مهمی در گرم نگه داشتن ساختمان در فصل فصل‌زمستان و خنک نگه داشتن آن در فصل فصل‌تابستان دارااست . به امداد عایق کاری می بضاعت یک خانه را در فصل زمستان ۵ درجه گرمتر و در فصل تابستان ۱۰ سکو خنک تر نگه داشت .
اشکال
عایق کاری : ۱- عایق هایی که در ساختار آنان حبابهای هوا وجود دارااست و باعث کاهش جهت دهی حرارت می شوند .
۲- عایق هایی که حرارت را باز می تابند .پشت این عایق ها می بایست حدود ۲۰ میلی متر مسافت هوایی تعبیه شود .
فاکتور کلیدی در تعیین عایق ها ، اندازه مقاومت حرارتی آن هاست .هر قدر n مقاومت بالاتر باشد ، عایق حرارت را کمتر از خود عبور می دهد و صرفه جویی که به یاور دارااست ارتقا می یابد ، پس به جای ضخامت عایق ها ،باید مقاومت حراتی آن ها با نیز مقایسه شوند .
عایق های گوناگون با مقاومتهای حرارتی برابر ، از لحاظ اندازه صرفه جویی در انرژی همانند میباشند و فقط اختلاف آنان در ارزش و محل کاربرد می باشد .
و . . .

یونولیت بسته بندی
فهرست
مطالب: عایق
کاری چیست؟ انواع
عایق کاری چه
جاهایی بایستی عایق کاری شود؟ تحلیل
عایق ها ضرورت
عایق کاری جزئیات
نصب عایق های حرارتی درزبندی
ساختمان عایق
کاری رطوبتی آشنایی
با قیر این فایل با فرمت پاورپوینت در 52 اسلاید قابل دستکاری تهیه شده می باشد .



:: برچسب‌ها: یونولیت بسته بندی ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

معرفی سقف تیرچه یونولیت و تیرچه بلوك سقف تیرچه بلوك و تیرچه یونولیت سقفهایی می‌باشند که مخلوط تیرچه و بلوك سبک سیمانی یا این که بلوك سفالی می‌باشند . این رویه یکی از رایج ترین رویکرد های اجرای سقف هاست . می‌دانیم که کلیه مصالح ساختمانی به جز فولاد تحمل نیروهای کششی را ندارد در این صورت وجود بتن یا این که هر عضو دیگری علاوه بر اینکه کمکی به تحمل نیروهای وارده نمیکند بلکه توشه مرده سقف یا دال را بالا می‌برد که برای تحمل آن بهناچار می بایست از فولاد بیشتری استفاده کنیم بدین ترتیب در سقفهای تیرچه بلوك بتن حیطه کشش حذف گردیده است و تنها آن مقدار بتن که باید فولادهای کششی را در خویش جای دهد مراقبت می‌شود (بتن پاشنه تیرچه) حذف بتن کششی در سقفهای تیرچه بلوك که به وسیله o بلوك جایگزین میشود سبب گردیده این جور سقفها از نظر اقتصادی مضاعف مقرون به صرفه باشد و روز به روز بر مصرف آن اضاف شود . خلاصه آنکه سقف تیرچه بلوك عبارتند از یک سری تیر T شکل که کنار یکدیگر قرار میگیرند . اجزای تشکیل دهنده o سقفهای تیرچه بلوك عبارتند از تیرچه – بلوك –بتن بالا یا این که درجا که در بالای سقف قرار می گیرد و باعث اتصال تیرچهها می‌گردد که این فرمان باعث یکپارچه کار کردن اجزا میشود . بتن به کار رفته نیز در قسمت فشاری سقف قرار میگیرد) خصوصیت سیستم سقف تیرچه بلوك – از لحاظ اقتصادی نسبتا مقرون به صرفه می باشد .(مخصوصا در دهانه های کوچک) – به دلیل شمع بندی در حین اجرا این سقف لرزش کمتری نسبت به سقف های کرومیت و کامپوزیت دارااست . 

یونولیت بسته بندی

– تامین نسبی عایق بندی حرارتی(در چهره استعمال از بلوك های پلی ایستایرن) -وزن نسبتا بالا در صورت به کارگیری از بلوك سفالی(با صخامت 30 متر حدود kg/m^2 320) – دارای قابلیت و امکان تولید و عرضه گسترده در کشور – عدم نیاز به نیروی فعالیت حرفه ای و یا این که تجهیزات خاص نکته:امروزه استعمال از بلوك های یونولیت رواج گسترده ای در ساخت سقف ها پیدا کرده می باشد .گرچه به کارگیری ازین بلوکها،کمک قابل توجهی به عایق بندی حرارتی سقف و کاهش وزن آن می نماید ولی لازم است که قانون ها به کارگیری از آنان در سقف رعایت شود)



:: برچسب‌ها: یونولیت بسته بندی ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

پلاستوفوم همینطور یونولیت یا پلی استایرن انبساطی(EPS) نامیده می‌شود .پلاستوفوم نوعی مواد عایق کاری سفید رنگ در برابر گرما،سرما،رطوبت و صدا می باشد که برای اولی توشه در مبارزه جهانی دوم توسط آلمان برای تولید پل متحرک زمینه به کارگیری قرار گرفت . این ماده یکی از تولید ها پتروشیمی هست . کریستال های کوچک این ماده در مجاورت فشار و بخار منبسط می‌شوند .

یونولیت بسته بندی

از آنجا که ساختار سلول بسته بلوک های پلی استایرن دارنده پایداری نیکی نسبت به آب هستند، خویش را در پیش‌رو پرورش باکتری محافظت می کنند . پلی استایرن انبساطی(EPS) دارنده کاربرد گسترده ای در ساختمان های مدرن می باشد و نقش ویژه ای در صنعت بسته بندی و خنک کننده ها دارد .

آریا
بارون با ماشین آلات CNC و برش مدرن تولیدات پایین را گسترش داد:
پوشش
يا اندود داخلي سقف
ورقه
فومی
قطعات
یونولیت بسته بندی
بلوک
های سقف و دیوارهای ICF
رنگ های تزیینی مانند: ستون ها، گنبد ها .

صفحه
فومی:
کاربرد مهم آن در عایق سازی اتاق و طبقات ساختمانها و دیوارهای سابق از سوز و سرما به وسیله EPS که به خواسته ذخیره انرژی در برخی کشورها می باشد .



:: برچسب‌ها: یونولیت بسته بندی ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور


کاربرد
یونولیت در صنعت ساخت و ساز
یک عدد
از مورد ها کاربر یونولیت در صنعت ساختمانی به کار گیری در سقف می باشد که از مهم‌ترین خصوصیت های بلوک های سقفی می بضاعت و توان به : قابلیت
جایگزینی یک عدد بلوک پلی استایرن به جای روستا عدد بلوک سفالی صرفه
جویی در مصرف تیرچه به علت عرض مطلوب بلوک ها و همینطور صرفه جویی در مصرف بتن قابلیت
اجرای خوب گچ و خاک بدون نیاز به رابیتس با اعتنا به شیارهای تحتانی بلوک ها عدم
وجود پرت و ضایعات در حمل و نقل به طبقات سرعت
و سهولت در اجرای سقف خطرها ناشی از سقوط مصالح در مقطع زمین‌لرزه رابه دست کم می رساند .
عایق
از نظر نفوذ رطوبت ، گرما ، سوز‌و‌سرما و صدا
همینطور بقیه مزایای استفاده از یونولیت در مهندسی ساخت و ساز ( ساختمان ، پل ، راه سازی و . . .
) میتوان به مواقعی چون

سبکی قطعات بلوک و ناچیز شدن وزن آخرین تولید و ساز
کم شدن سایز تیر و ستون ها و نتیجتاً کاهش مصرف فولاد و آهن
کاهش ۳۰ درصدی حجم بتن
مقاومت در برابر زلزله
عایق حرارتی ، برودتی و صوتی
حمل و نقل سریع و آسان
صرفه جویی در بازه زمانی اجرا و کاهش دستمزد در
اجرای پروژه ها اشاره نمود

یونولیت بسته بندی
کاربرد
یونولیت در صنعت بسته بندی
یونولیت
بسته بندی در بخش های متعدد از قبیل ( ماکت سازی ، صنعتی ، پزشکی ، خودروسازی ، مبلمان های خانگی و شهری ، بسته بندی انواع تولیدات تولید شده بوسیله شما)در بخش صنعت بسته بندی قطعات و دستگاههای االکترونیکی و طبی و وسایل صنعتی مسئله به کار گیری قرار می گیرد در مقایسه با مورد های دیگر بسته بندی مانند برنامه خردسالان و چوب قیمت مناسب این نوع بسته بندی سبب ساز استفاده گسترده خیس آن در صنعت شده است .
ازجمله موردها بسته بندی یونولیت میتوان به بسته بندی اثاثیه خانگی در کارخانه جات ساخت اسباب و اثاث خانگی اشاره کرد متاع این کارخانه جات به علت بها بالا و .حساسیتی که در هنگام جابه جایی دارند وهمچنین به علت این‌که این اسباب بطور بی واسطه با معاش انسانها سروکار دارا هستند شرط اولیه همگی کارخانه جات برای ادامه عمل خویش رضایتمندی مشتری می باشد بنابرین تمامی تولیدکنندگان عملکرد دارند تابا تحویل به موقع وسالم محصول ها به مشتریان خویش این رضایت مندی را بیش از بیش کسب کنند .
خصوصیات یونولیت بسته بندی موجب شده این یونولیتها ی پیچیده ودرظاهر ساده برای حمل مواد آزمایشگاهی نیز به کار گیری شوند همچنین به تیتر یخدان یونولیت درسایزهای گوناگون نیز میتوان به کار گیری کرد در بخشها گرم وخشک دنیا که وجود یخ جزو واجبات محسوب می‌شود وجود این یخدان ها برای حمل وانتقال قالب های یخ ویا موادفاسد شدنی بسیار اهمیت دارد حتی امروزه در سردخانه های بزرگی که برای حمل ونقل مواد غذایی درمسافت های دوچندان وروزهای طولانی مسئله به کار گیری قرار میکیرد نیز برای عایق کاری یخچالها وافزایش کارایی انها از دسته دیگری این یونولیت ها فایده می گیرند



:: برچسب‌ها: یونولیت بسته بندی ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

جهت ساخت آبنما با یونولیت و پلاستوفوم مقدمه یونولیت یا این که پلاستوفوم را بصورت ورق ضخامت 10 و یا 20 سانت الی 50 و 100 سانت که بستگی به طرح ابنما دارااست خریداری نموده و طرح آبنما را بوسیله ابزار های مختلف از قبیل اره چوب بری ، سیم داغ ، هویه برقی وسمباده یونولیت و پلاستوفوم را به صورت طرح در می آوریم . همچنین می توانیم از گونه های یونولیت مثل یونولیت پلاستوفوم استوانه ای هم استفاده کنیم .

یونولیت بسته بندی

تولید آبنما با یونولیت و پلاستوفوم انجام می پذیرد .

لازم بذکر هست جهت ایجاد آبنما با یونولیت و پلاستوفوم چگالی و دانسیته یونولیت معمولا 20 الی 40 فشرده می‌باشد . در تولید آبنما با یونولیت و پلاستوفوم بعد از پیاده سازی طرح برروی یونولیت با رزین اختصاصی پوشش یونولیت کل سطح را پوشانیده و ضد آب می‌نماییم ، از مخلوط سیمان و پودر سنگ نیز میتوان جهت محکم سازی و ضد نفوذ آب در یونولیت و پلاستوفوم استعمال کرد .

سپس از کم آب شدن لایه رزین نوبت به رنگ آمیزی و طرح منش آبنما با یونولیت و پلاستوفوم میرسد که با رنگ ضد آب شالوده تینر معمولا با رنگهای آبی‌رنگ و خاکستری تیره و واضح رنگ آمیزی میگردد . در صورت ساخت حجمهای تعالی میتوان زیر سازی یونولیت را با میلگرد و نبشی طرح بخشید و حجمهای بزرگی در ایجاد آبنما با یونولیت و پلاستوفوم درست کرد ویا هر نصیب و پلکان را انقطاع جدا در حیث گرفت و ایجاد آبنما با یونولیت و پلاستوفوم در چند قطعه سوار و ساخته شود .در اجرای طرح ساخت آبنما با یونولیت و پلاستوفوم راه و روش آب و آبشار و هم لوله برگشت آب به بالا را بایستی در نظر گرفت .

 



:: برچسب‌ها: یونولیت بسته بندی ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()

صفحه قبل 1 ... 3 4 5 6 7 ... 8 صفحه بعد