پلی اتیلن hdpe چیست؟
نوشته شده توسط : علی پور

پلی
اتیلن hdpe چیست؟ پلی‌اتیلن
پس از آن که کاتالیزورهای مناسب برای تسریع واکنش‌های پلیمریزاسیون به وسیله فردی به نام زیگلر کشف شد، آخر و عاقبت در سال ۱۹۵۰، پلی اتیلن به رخ صنعتی در مقیاس انبوه تولید شدند . از میان‌دسته‌های حیاتی مواد پلی اتیلنی، پلی اتیلن hdpe یک عدد از مهم‌ترین پلیمرهای موضوع به کارگیری در صنعت پلاستیک به شمار میرود .

به گزارش سرویس بازار ایسنا، گروه صنعتی کشور ایران پایپ در ادامه یادداشتی درباره پلی اتیلن hdpe آورده میباشد .

پلی اتیلن hdpeدارای وزن منحصر به فرد ۹۵/ . بوده و یک پلیمر نسبتاً سخت و مقاوم در برابر ضربه است؛ این پلی اتیلن صنعتی می تواند تا دماهای حدود ۱۲۰ سکو سانتی‌گراد خواص خویش را نگهداری کند و استوار بماند . خاصیت ویژه و اختصاصی به شخص پلی اتیلن hdpe سبب ساز گردیده می‌باشد که از این پلیمر در صنعت های زیادی استفاده شود .

ایران ورق

پلی اتیلن hdpeاز حیث ساختاری، یک ماده پلیمری فاقد شاخه جانبی هست و از نظر صورت ظاهری، مات و واضح هست . دوام و استحکام بسیار بالای پلی اتیلن hdpe موجب شده، از آن برای تولید اشکال بطری‌های پلاستیکی، بطری‌های شیر و موادغذایی، بطری‌های موادآرایشی و بهداشتی مثل شامپوها و . . . به کارگیری میشود .

تنها صنعت موادغذایی نمی‌باشد که از مواد پلی اتیلن hdpe برای ساخت تولیدات خویش استفاده می‌کند، بلکه صنعت های بزرگی همچون ساخت کیسه‌های پلاستیکی مرکز ها خرید، مخازن پلی اتیلنی، اشکال لوله پلی اتیلن ، شیرآلات پلاستیکی و اتصالات، لوازم بازی، سطل‌های آشغال و بازیافت و بسیاری موارد دیگر از این ماده پلیمری به کار گیری میکنند . برای ایجاد مخازن پلی اتیلن بایستی از فیلم های پلی اتیلن hdpe استفاده شود، زیرا برای ایجاد این مخازن نیاز به جوشکاری صفحات پلیمری می باشد .

مزایای
به کار گیری از پلی اتیلن hdpe
مواد پلی اتیلن hdpe در برابر مواد شیمیایی و محیط‌های اسیدی و قلیایی بسیار مقاوم هستند؛ از این جهت از آن‌ها برای ایجاد اشکال لوله پلی اتیلن انتقال دهنده مواد شیمیایی و آب و فاضلاب استفاده می‌گردد . یک عدد دیگر از مزایای دارای اهمیت مواد پلی اتیلن hdpe، مقاومت بالا در برابر تنش‌های ناشی از محیط میباشد . این مواد در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید مقاومت بالایی دارا‌هستند و تغییر‌و تحول ماهیت نخواهند داد .

در‌صورتی‌که از پلی اتیلن hdpe برای تولید اشکال لوله کاروگیت انتقال دهنده آب و فاضلاب به کارگیری شود، هم به فیس دفنی و هم سطحی می توانند نصب شوند و در برابر حمله جوندگان موذی و یا رشد باکتری‌ها و بقیه میکروارگانیسم‌ها میتوانند تندرست و پایدار بمانند .

اصلی ترین مسأله‌ای که دنیا مدرن با ان در ارتباط است، مسأله بازیافت مواد و حفاظت از محیط‌زیست بشر هست . به کارگیری از پلی اتیلن hdpe برای صنعت بسته‌بندی موادغذایی و بقیه مواد پلاستیکی، ضایعات کمتری ساخت میکند و موجب می‌گردد تراز مصرف انرژی به شدت کاهش یافته و آلودگی کمتری در محیط‌زیست ایجاد شود . پلی اتیلن hdpe، قابل بازیافت میباشد و به راحتی در کارخانه‌ها می‌توان آنها را به مواد قابل مصرف تبدیل کرد .

انواع
مواد پلی اتیلن hdpe
مواد پلی اتیلن hdpe که در تمام عالم تولید و به بازار عرضه می شوند دارای گریدهای مختلفی هستند؛ این مواد به دسته‌های متنوعی تقسیم‌بندی میشوند و هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های منحصربه‌فرد به خویش را دارا‌هستند . به طور کلی از مواد پلی اتیلن hdpe برای کاربردهای ایجاد فیلم، تزریق پلاستیک و تولید گونه های لوله و اتصالات استعمال می گردد . مهم ترین گریدهای تجاری مواد پلی اتیلن hdpe دربرگیرنده EX۵ / HI۵۰۰ / EX۳ / BL۳ / PE۱۰۰ و ۶۰۴۰ هستند .

یکی از مهم ترین و بزرگ‌ترین صنعتی که در حالا حاضر از این مواد استفاده می‌کند، صنعت لوله و اتصالات پلی اتیلن هست . "گروه صنعتی ایران پایپ" یک عدد از برگزیدگان شرکت‌های فعالی در زمینه تنظیم و تأمین لوله و اتصالات پلی اتیلن مرغوب است .

علاقه‌مندان برای اطلاع از نهایی قیمت‌های اتصالات پلی اتیلن، قیمت لوله پلی اتیلن و همینطور اخذ مقاله‌ها علمی در این ارتباط می‌توانند به تارنما این شرکت مراجعه کنند و با کارشناسان این گروه در رابطه باشند .





:: برچسب‌ها: یونولیت ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: